divendres, 5 de gener del 2018

Josep Maria Cadena i Catalán al Mercat

«... sense cap guia i sense ordre ni concert, vaig anar llegint el que tenia a mà, per arribar anys després a anar pels paradissos —així m'ho semblaven— de les llibreries de vell i la selva màgica de les parades de llibres el matí dels diumenges al mercat de Sant Antoni. En aquelles exploracions, que arribaven fins als prestatges més polsosos els espais més allunyats per al comprador ocasional, vaig trobar llibres i, especialment, premsa que m'explicava amb detall fets que m'havien estat negats en la seva concreció del dia a dia i tergiversats en les panoràmiques històriques. Llibres i premsa que pels seus continguts m'engrescaven i em portaven a un món de felicitat...»

En aquest fragment de l'article 'Records d'uns primers temps de professió periodística', el periodista i crític d'art Josep Maria Cadena i Catalán recorda com les seves visites al Mercat Dominical Sant Antoni servien per aconseguir aquelles publicacions clandestines en català que en els anys del franquisme eren tan difícils d'aconseguir.




Foto d'Arnau Bach publicada a El Periódico.
Caricatura del dibuixant Gin publicada a la Viquipèdia.


[ Publicat a Facebook el 10-11-2017 ]

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada