divendres, 22 de desembre del 2017

Cançó del mercat dels llibres vells, de Júlia Costa

Cançó del mercat dels llibres vells

Al mercat de Sant Antoni
els diumenges al matí
hi ha un llibreter que m’estima
i que mai m’ho ha volgut dir.
Amb els llibres fa una pila
com un castell medieval
i quan passo m’hi col·loca
el millor de tots a dalt.
Jo me’l miro i me’l remiro,
ell me’n cobra un preu barat
i me n’ofereix un altre
que té al taulell, amagat.
Al mercat de Sant Antoni
hi venen una cançó,
un collaret de turqueses
i mil jocs d’ordinador.
Revistes amb noies nues
segells, postals i retrats,
un polsim de vida eterna
i la carta d’un soldat.
Els diaris antics s’ofeguen
entre els cromos dels infants
i els discos d’antigues festes
s’empolsinen, esperant.
Al mercat de Sant Antoni
hi ha molts llibres dedicats
per amants i per parentes,
per amics i amistançats.
A cada fulla una història,
a cada història un record
d’alguna casa que es buida,
d’algú que fa temps que és mort.
El llibreter que m’estima
envelleix rere el taulell.
En un llibre m’emmirallo
i veig que he envellit com ell.
Al mercat de Sant Antoni
els diumenges al matí
m’hi he comprat una rondalla
amb les tapes de setí.
Una pel·lícula antiga,
patufets enquadernats,
la mirada d’una noia
i uns amors desesperats.
Una almosta de migranya,
una novel·la de por
i fulles seques, de rosa,
i un vaixell sense patró.
I també la meva vida
enquadernada amb cartró.


Aquest poema/cançó pertany al poemari 'La pols dels carrers', de la Júlia Costa, publicat a l'editorial Editorial Meteora.  Una visió ben entranyable i emocionant del Mercat.
.
Avui comença la Setmana de la Poesia a Barcelona... fins al 16 de maig...

XXXIII Festival Internacional de Poesia de Barcelona from Barcelona Cultura on Vimeo.

... i el diumenge 14 de maig NO US HO PERDEU: al Mercat Dominical Sant Antoni es farà la cinquena sessió del cicle "Lectures al Dominical" amb el títol Poesia i poètica!!!
[ Publicat a Facebook el 10-05-2017 ]

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada