diumenge, 19 d’abril del 2020

Quim Monzó al Mercat Dominical

Amics!

com l'enyorada tradició d'anar al nostre Mercat cada diumenge, continuem rescatant un altre testimoni de les nombroses visites que hem rebut al llarg dels anys. En aquest cas l'homenatge que Quim Monzó va fer als bibliobusos i el Mercat Dominical de Sant Antoni com a "font bàsica de subministrament de llibres" en un fragment del seu agraïment en rebre el 50è Premi d'Honor de les Lletres Catalanes (2018):

«Ostia! Descobrir un invent que es deia bibliobús em va obrir tot un catàleg de possibilitats impreses. Era de la Diputació, si no mentia el rètol que lluïa a la carrosseria i que recordo que deia: "Biblioteca Móvil de la Diputación de Barcelona".
Junt amb les parades dominicals de llibres vells del mercat de Sant Antoni, aquesta va ser la meva font bàsica de subministrament de llibres. Quan vaig començar a treballar -als catorze anys- també vaig començar a comprar-ne. (...) I com que una cosa porta a l'altra, llegir et feia escriure. Perquè, en certa mesura, quan escrius repliques o matises textos que t'han agradat. I perquè -siguem sincers- no hi havia gaire més a fer. Si, com era el meu cas, eres un noi de pis -jo ho era-, d'aquests que són poc sociables i no els agradava baixar al carrer a jugar, llegir et permetia créixer. Fos el que fos: novel·les d'Emilio Salgari -m'encantaven-, de Franz Kafka -em tornaven boig-, de Mark Twain, de Delis Pitt o de Samuel Beckett, una rere l'altra i no de manera programada.»




Com sempre, podeu participar amb els Amics del Mercat Dominical de Sant Antoni enviant les vostres col·laboracions a: amicsdeldominical@gmail.com

Gràcies per endavant!




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada