diumenge, 29 d’abril del 2018

Josep Fontana al Mercat

"... Al mercat que es fa els diumenges a Sant Antoni hi anava cada setmana, de la mà del meu pare, i hi he seguit anat després durant molts anys, mentre la meva condició física m’ho ha permès.

(...)

Un altre llibre prohibit el vaig trobar casualment en una pila al mercat de Sant Antoni. Es deia Mi primer libro de historia i havia estat publicat a Palència en 1933 per un autor, Daniel González Linacero, de qui jo no sabia res. El vaig fullejar, em va sorprendre el que deia i me’l vaig emportar."

Josep Fontana i Lázaro, historiador català i professor emèrit de la Universitat Pompeu Fabra, ens explicava en el pregó de la fira del llibre de 2015, els seus records d'infància al Mercat Dominical Sant Antoni, de la mà del pare, llibreter de vell.
En aquest emotiu pregó Fontana també ens explicava el paper fonamental del Mercat en els anys de la repressió franquista per poder trobar llibres prohibits!

Podeu llegir el pregó complet aquí.

Foto de Pere Tordera publicada al Diari Ara.

Interessantíssima entrevista del programa (S)avis de tv3: "L'historiador i professor repassa els grans fets de la història del segle XX, amb especial atenció a la Transició espanyola, des d'una mirada crítica i combativa. A l'entrevista amb Josep Puigbó, Fontana tracta de la construcció d'Europa, del futur de Catalunya i de les expectatives dels joves en un moment especialment complicat."



En aquest altre vídeo... "Josep Fontana denuncia el crecimiento imparable de la desigualdad desde mediados de los años 70, acumulando la riqueza en un pequeño segmento de la sociedad y empobreciendo a todos los demás, dentro de un análisis de los últimos 100 años de la historia mundial."



Des de aquí us anime'm a participar amb els Amics del Mercat Dominical de Sant Antoni enviant les vostres col·laboracions a: amicsdeldominical@gmail.com

Gràcies per endavant!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada